გაკვეთილის
გეგმის ფორმა
მასწავლებლის
სახელი ,გვარი,პირადი ნომერი-ნატო მაჭარაშვილი, 38001042612
საგანი- ქართული
ენა და ლიტერატურა
სწავლების
საფეხური/კლასი: დაწყებითი საფეხური/ III კლასი
მოსწავლეთა
რაოდენობა : 25
გაკვეთილის
თემა : როგორ გაჩნდა ღვინო.
გაკვეთილის
მიზანი : ქართ.დაწყ.(III).2. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტით განსაზღვრული სხვადასხვა ტიპის ტექსტების
მოსმენა, გაგება-გააზრება და გადმოცემა.
·
ამოიცნობს ტექსტის თემას;
·
ქართ.დაწყ.(III).7
მოსწავლეს შეუძლია ლიტერატურული ტექსტის მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
მოსწავლეს შეუძლია ლიტერატურული ტექსტის მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
·
ასახელებს საყვარელ პერსონაჟს და ხსნის საკუთარ არჩევანს;
·
გამოხატავს წაკითხული ტექსტით აღძრულ ემოციებს, განცდებს;
·
აღწერს და ახასიათებს პერსონაჟებს თვალსაჩინო ნიშნების მიხედვით;
N
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი/ მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო(წთ)
|
1
|
A ფაზა- 1.
სათაურის გაცნობა „როგორ გაჩნდა ღვინო.“
·
რა შეიძლება იყოს ამ ნაწარმოების შინაარსი?
·
რა ვიცით ღვინის შესახებ?
2.პრეზენტაცია
ღვინის შესახებ.
პარალელურად ვპასუხობთ კითხვებს.შესაბამის გვერდს
ვაჩვენებთ პრეზენტაციიდან.
·
რას ისხამს ვაზი ?
·
რა განსხვავებაა მარცვალსა და მტევანს შორის?
·
რას ვუწოდებთ ადგილს , სადაც ბევრი ვაზი ერთად ხარობს ?
·
როდის კრეფენ ყურძენს ?
·
რომელი სიტყვა აღნიშნავს ბევრი ყურძნის ერთად დაკრეფვას ?
·
რას ნიშნავს ყურძნის დაწურვა ?
·
ახლად დაწურული წვენი , უკვე ღვინოა ?
·
რა თვისება აქვს ღვინოს , რას იწვევს ბევრი ღვინის სმა ?
·
განვუმარტოთ ბავშვებს, რომ მცირე რაოდენობით ღვინის მიღება სასარგებლოც
კია. მას აქვს სამკურნალო თვისება. გამოიყენება ზიარების დროს მონასტერშიც.
|
მოსმენა , მეტყველება.
|
მთელი კლასი
|
ბუკი.
პროექტორი.
|
2წთ
(8-10წთ)
|
2
|
B ფაზა-ტექსტის გაცნობა
ვისმენთ ზღაპრის პირველ მონაკვეთს.( რა დავარქვათ , ან რა თვისება დავანათლოთ)
ყურადღებას ვამახვილებთ ტექსტში მოსმენილსა და პრეზენტაციაში ნანახ ღვინის
დამზადების შედარებაზე.
მართლა შეიძლება თუ არა ეს ამბავი მომხდარიყო,ვაზი ტყეში გაზრდილიყო
და ღვინო კაცს ასე დაეწურა.
მართლაც რა იყო და რა არა?
ვამოწმებთ მონაკვეთში გამოყენებული ლექსიკური ერთეულების გაგება -გააზრებას.
-ლხინი გამართა. ჭაშნიკზე მიიწვია, ბჭობა გამართა.)
|
ტექსტის ნაწილებათ კითხვა.
მოსმენა მეტყველება
|
მთელი კლასი
|
5წთ
|
|
3
|
მეორე მონაკვეთის გაცნობა(ლხინის ღმერთის სიტყვების
ჩათვლით)
რომელი ცხოველი და ფრინველი ბჭობდა ?
ჩამოვწერთ დაფაზე და ვაჩვენებთ შესაბამის ფოტოებს. ასევე ჩამოვწერთ ჯამების
რაოდენობას- ვაჩვენებთ ფიალას.
როგორ დაერქვა ღვინოს სახელი?
|
ტექსტის ნაწილებად კითხვა.
|
მთელი კლასი
|
ფიალა.
ცხოველების და ფრინველების ფოტოები.
|
5წთ
|
4
|
წყვილებში მუშაობა
განვიხილავთ თვისებებს.რომელმა რა დაანათლა სასმელს?
ვთხოვთ გაიხსენონ მოსმენილი და ჩამოაყალიბნ პასუხი.
სწორად შეურჩია თუ არა მეზღაპრემ ცხოველ -ფრინველებს თვისებები?
|
წყვილები
|
სამუშაო ბარათები
|
5წთ
|
|
5
|
ვკითხულობთ ბოლო-მესამე ნაწილს.
განვიხილავთ თვისებებებს.
ამოვიცნობთ მთავარ აზრს.
ზღაპრის მიხედვით ორი ჭიქის შემდეგ ადამიანი სხადასხვა თვისებებს იძენს.
რომელია ამათგან შედარებით მოსაწონი და რომელი არა ? რატომ ?
მოსწავლეები მსჯელობენ და აზუსტებენ თავიანთ მოსაზრებებს.
|
ტექსტის ნაწილებად
კითხვა
|
მთელი კლასი
|
5წთ
5წთ
|
|
6
|
გაჯვეთილის შეჯამება
რა განვიხლეთ გაკვეთილზე?
რის შესახებ იყო პრეზენტაცია ?
დაემთხვა თუ არა პრეზენტაციაში გადმოცემული ინფორმაცია სახელმძღვანელოში
წაკითხულს ?
როგორ შეაფასებთ დღევანდელ გაკვეთილს?
|
დისკუსია
|
მთელი
კლასი
|
5წთ
|
|
7
|
საშინაო დავალება :
დაწერეთ: ლხინი რომ მოსაწონი იყოს ,...
|
3წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
მოსწავლე ისმენს და იაზრებს სხვადასხვა ტიპის ტექსტს.
ამოიცნობს მის მთავარ აზრს და მსჯელობს
მის შესახებ.
აფასებს პერსოაჟებს მახასიათებლების
მიხედვით,ასახელებს საყვარელ პერსონაჟს და ხსნის თავის არჩევანს . გამოუმუშავდება წყვილებში
მუშაობის უნარ-ჩვევა.
შეფასება: სიტყვიერი, განმავითარებელი შეფასება შემდეგი კრიტერიუმების
მიხედვით: მსჯელობა, სავარჯიშოებზე მუშობა,
აქტიურობა / ჩართულობა.
ხელმოწერა: ნატო მაჭარაშვილი
თარიღი: 2018 წ
No comments:
Post a Comment